Thailand!

För er som vill se lite från våran Thailandsresa så lägger jag nu upp några miljoner bilder! Daniella och dom har fler men dom här duger nog sålänge! Jag tänkte också berätta lite om våran resa! Den första veckan bodde vi i Karon som ligger på Phuket halvön! Det va i stort sett som vilket charterort som helst, solstolar, parasoll, försäljare m.m. vilket gjorde att jag inte tyckte Thailand va mer speciellt än nåt annat ställe jag varit på! Ville man se Thailand skulle man definitivt åkt ut på massa utflyckter! Vi åkte ut till Phi Phi islands och "Maya Bay" där dom för länge sen spelade in filmen The Beach med Leonardo Dicaprio! Den stranden va självklart hur fin som helst, turkost vatten och kritvit sand! Eftersom vi hade ca 36C i skuggan varje dag så förstår ni att vi inte kunde göra så mycket annat än att bada! På kvällarna va det shopping som gällde och jag va väl den som fick pruta åt alla, jag är inte rädd av mig, haha! Vi passade även på att åka in till Patong en kväll, och Bangla road, partygatan nr1.

Efter en vecka i Karon så va det dax att åka till nästa hotell som låg i Krabi! Här va saker helt annorlunda för det va nämligen ett naturreservat så här fick man inte lov att ha varken solstolar eller parasoll på stränderna! Stranden i närheten av vårat hotell gick inte att bada vid utan där stor "longtail båtarna" som dom kallades, upptällda på rad så man fick antingen hyra en båt hela dagen eller bara köpa en biljett till en viss ö. Här va man alltså tvungen att ta båten ut till alla öar och fina stränder som fanns runt i kring! Det blev som en utflyckt varje dag! Här fick man se otroligt fina paradisöar hela tiden! Det va mycket mer Thailandskänsla över Krabi!

I Krabi provade jag och pappa på dykning! Vi hade tänkt att ta ett dykarcertifikat men det skulle hålla på i fyra dagar med teori, prov o grejer o vi kände inte att vi pallade med plugg i värmen! Så vi skippade det men vi åkte iallafall ut på en prova på dykning. Där fick vi göra två dyk och vi va som djupast nere på 10 meter! Det va lite läskigt i början måste jag erkänna men vi såg mängder med fina fiskar! hur coolt som helst!

Semestern har varit kanon bra, två veckor va verkligen lagom för då hade man nästan börjat tröttna på värmen och längtade hem! Något som man måste unna sig när man är i Thailand är att gå på massage, manikyr o pedikyr m.m. Det är hur billigt som helst o jätte skönt! Priserna på shopping vet jag inte om jag tyckte va så jätte billiga? Det gäller verkligen att inte vara rädd för att pruta, och kom ihåg, ingenting är äkta så det är inte värt många kronor! Men dom är luriga alla försäljare! Nu får ni kika på alla fina bilder! Det kanske kommer mer någon annan dag! Hej så länge!

  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0