Smink!

Jag fick en kommentar av Mary igår som ville veta vad jag använder för smink så jag tänkte passa på att berätta det för er som är intresserade. "Basen" till sminkningen kommer från Make Up Store allting. Allra först börjar jag med "eazy cover red" (ett täckstift) för att dämpa alla mina röda partier i ansiktet och även dölja finnar m.m. Sen använder jag en matt foundation som heter "tender" (med en bra foundation pensel) sen ett puder som heter "milky" och ett rouge som heter "sugarpink". Jag gillar att använda ögonskuggor men där blandar jag lite olika märken. Jag använder ofta bruna toner, ibland även lila eller bara lite skimmer. Jag har en del ögonskuggor från Make up store men även en trippelögonskugga från Rimmel som jag tycker jätte mycket om. Läpparna är jag väldigt dålig på för jag har en vana att alltid använda Lypsyl. Men när jag väl använder någonting annat så brukar det bli ett rosa läppglans från Lancome, rött läppstift från Make Up Store eller ett rosa läppstift från Viva La Diva. Jag är inte speciellt rädd för färg på läpparna. Men man ska tänka på att välja antingen ögonen eller läpparna med färg, inte båda för då blir det för mycket. När det gäller Mascara så använder jag Loreals "Double Extension"

Man jag rekomenderar er alla att gå på en Sminkkurs någonstans och få lite tips och hjälp för att ta reda på vad som passar just dig! Jag har varit på Make Up Store några gånger och kan verkligen rekomendera deras smink, jag tycker det är jätte bra och sminket håller en hel dag utan problem!

PS: HM:s solpuder för 50,- är super till sommaren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0