Lite lugn o ro

Äntligen helg och jag är ledig o har inga planer...eller jo jag ska träffa Arazu ikväll men jag har hela förmiddagen/dan till att bara ta det lugnt. Igår jobbade jag min sista provdag på Intersport och fick även veta att jag får fortsätta där =) Dom va super nöjda med mig så det känns jätte roligt. Jag somnade på soffan strax efter tio igår kväll, jag va verkligen helt slut efter den här veckan. Men nu tänkte jag berätta lite om hur vi hade det i Stockholm.

STOCKHOLM
Tisdag morgon 07.10 gick bussen från Hallsberg o vi va framma ca 10 i Stockholm. Jag hatar verkligen att åka buss, jag mår illa direkt. Men vi valde det billigast alternativet så då får man bara stå ut. Väl framme i sthlm käkade vi en ordentlig frukost innan vi började vår shoppingdag. Måste bara nämna att det är sjuka priser på fika/frukost i sthlm, det kostar ju minst lika mycket som en stor lunch, helt sjukt. Shopping brukar vi vara ganska bra på o det gällde även denna tisdag. Arazu va på hugget ordentligt, haha! Jag fyndade en jacka från HM för 150,- och en jumpsuit från BikBok för 50,-



Jag brukar inte ha några stora problem med att trängas bland folk i affärerna men i sthlm är det helt sjukt mycket folk överallt, det är som julhandel på marieberg varje dag, jag blev nästan lite folkilsken efter ett tag, haha. Jag skulle aldrig palla att bo där. Hur som helst så bestämde vi oss för att börja leta på hotellet, och på väg mot tunnelbanan gick vi genom Åhlens där dom satt och sminkade folk gratis o vi tänkte: Shit va kul, det gör vi. Jag började bli sminkad o ville ha sotade ögon o det blev helt okej. Sen va det Arazus tur o hon fick en annan make up tjej som sminkade henne förjävligt, haha, hon va typ svart/lila upp till ögonbrynen o såg ut som en halloween häxa, haha! Arazu fick se sig själv i spegeln och började skälla ut henne så hon fick göra om allt. Men till slut blev det "helt okej" så vi iallafall kunde gå därifrån. Vi tog tunnelbanan och efter lite om o men hittade vi allafall till hotellet men nu hade vi typ en timme kvar innan vi va tvugna att börja dra oss mot globen så det blev lite snabbt fix av smink, hår o kläder. Väl framme och inne i globen letade vi upp våra sittplatser som va jätte bra. Vi va fortfarande lite fundersamma på om hon skulle ställa in konserten eller inte men en hel del väntan kom hon iallafall in o gjorde världens show. Hon va grym, och snygg!! Vilken kropp asså!! Favorit låtarna va Man down och Love the way you lie (part II) Efter konserten skulle vi ta oss hem o det va vi verkligen inte ensamma om, alla 13.000 människor som hade fyllt Globen skulle hem, haha, det blev ju kaos. Men vi tog oss hem efter ett tag iallafall o bums i säng....







Dag 2 blev lite lugnare på shoppingfronten. Vi gick igenom gamla stan o kikade i småbutiker o fikade på ett mysigt cafe. Bussen gick hem vid sex o vi va hemma ca nio. Jag gick o la mig direkt för att orka med o jobba på Intersport dan efter. Men sammanfattningsvis så va dom två dagarna i sthm kanon. Det är skönt att åka hemifrån ibland men det är lika skönt att komma hem sen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0