Pulsklocka

Anledningen till att vi träffades med Intersport på Karlslunds motionceter igår va för att vi skulle testa pulsklockor. Vi säljer dom i butiken o nu skulle vi få testa och lära oss lite mer om dom. Jag tyckte det va sjukt kul och intressant och jag lärde mig massor som jag inte visste innan. Jag har aldrig riktigt fattat grejen med att ha en puls klocka, för att se pulsen så klart men varför? Jag har tänkt att det bara är för dom som löper som galningar flera gånger i veckan. Men jag måste säga att jag vart riktigt sugen på att skaffa en själv. Just för att veta vad jag tränar när jag väl är ute o springer. Vill jag tex träna kondition ska jag ligga på en viss puls, men är det fettförbränning jag är ute efter så ska jag ligga på en lite lägre puls? Nåt jag själv inte hade en aning om? Du ställer själv in på klockan vad det är du vill träna, sen piper klockan till om du springer för sakta eller för fort, smart va? Sen finns det hundra andra bra fuktioner också men det va just den jag fastnade väldigt för.

Jag ska undersöka detta djupare. Men för er som vill gå ner i vikt, eller vill ha bättre koll på er träning, så kan jag verkligen rekommendera en pulsklocka. Just för att få ut maximalt av din träning. Du måste alltså inte springa som en tok tills du stupar för att bränna maximalt med fett =) Hur bra låter inte det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0