Läskigt...

Jag hittade en bra men skrämmande hemsida som en annan bloggare tipsade om. Här kan du ta reda på precis hur mycket kalorier du gör av med på en viss aktivitet. Det finns allt ifrån Städning, trädgårdsarbete, löpning och gym. Du kan även hitta en kaloritabell där du ser hur mycket kalorier olika livsmedel innehåller. Jag kollade i listan för godis och snacks o där kan man se att en mjölkchokladkaka innehåller 555 kalorier per 100g, vilket är massor (En stor marabou är 200g och då totalt 1110 kalorier) Vi säger att jag äter en hel stor chokladkaka och nu vill bränna bort alla dessa kalorier. Jag kan tex går en powerwalk i 3 timmar, löpa lugnt i 2 timmar eller hoppa hoprep i 1 1/2 timme. Det är ganska hårt arbete för en chokladkaka? tycker ni inte det? Kika in på den här sidan så ser ni själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0