Beach 2012

God morgon hörrni, jag hade en hemsk dröm inatt om att det va sommar och jag stod helt utan bikini på stranden? skumt, men vi är redan inne i februari och våren närmar sig med stormsteg. Jag har samma känsla varje år när solen börjar titta fram och jag kan ta på mig korta shorts, linnen och värst av allt är väl ändå bikinin. Jag tror inte det spelar nån roll om man är nöjd med sin kropp eller inte det är alltid obekvämt att ta på sig bikinin första gången, eller har jag fel? Samma gäller dom där jätte korta shortsen som satt som ett smäck förra sommaren o känns nu på gränsen till för små. Det är jätte vanligt att vi alla lägger på oss några kilo över vintern. När sommaren sen kommer får vi lite av en chock att vi inte sett det tidigare? Jag tänkte dela med mig av lite tips för att komma i form, än är det inte för sent.

Öka intaget av protein, Undvik snabba kolhydrater, Drick minst 2 liter vatten per dag, Ät minst 5 små mål per dag, Välj sojaprodukter, Drick grönt te, Undvik alkohol, Ät en stadig frukost, Ät mycket grönsaker, Sluta stressa, Stek i olivolja och inte margarin, Öka fiberintaget i maten, Ät långsamt, Sov ordentligt, Ha tålamod....

Och sist men absolut inte minst så är det TRÄNING. Mat och träning går hand i hand, det spelar ingen roll om du tränar 4-5 dagar i veckan utan att tänka på vad du stoppar i dig. Är målet att gå ner i vikt så måste du va lika duktigt med maten som du är med träningen o vise verca. Försök få in minst 3 dagars kondition och 2-3 dagars styrka. Det beror lite på vad du vill uppnå med din träning. Är det just viktnedgång så är konditionen det absolut viktigaste, du måste bränna fett. Löpning, rodd, crosstrainer, spinning, intervallträning m.m. Försök att variera din träning och chocka kroppen lite.


Tänk på att om det va lätt så skulle alla gå runt och se ut som stickor...

Lycka till =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0