Ge det ett försök...

Jag tänkte ge er lite extra motivation till att börja löpträna om ni inte redan gör det. Vill du bränna ordentligt med fett och gå ner i vikt så är (enligt mig) löpträning det absolut bästa du kan göra. Eller varför inte bara få en ruskigt bra kondition? Vid löpträning så aktiverar du alla stora muskelgrupper i kroppen vilket gör att du snabbt kommer upp i en hög puls och snabbt kan se resultat. Du kan enkelt hålla koll på din löpning men hjälp av en pulsklocka där du kan mäta puls, distans, kalorier m.m. Allt för att enkelt se dina förbättringar. För att löpningen verkligen ska ge någonting så tycker jag du bör löpa minst 2-3 gånger i veckan i minst 30 min (gärna 3 dagar 40 min) men du måste börja i ett tempo som passar dig. Ta det lugnt i början annars finns risken att du tröttnar. Du kan även variera din löpning för att undvika att det blir tråkigt genom att ena dan satsa på att öka tempot, nästa gång ta det lite lugnare men öka distansen, eller varför inte köra intervaller? Du kan exprimentera lite som du själv vill.

Jag har själv haft jätte svårt för löpning. Jag tyckte bara det va extremt jobbigt och tråkigt. Jag brukar får ett ryck varje sommar och det håller väl i två tre veckor kanske? Men förra sommaren körde jag på riktigt bra faktiskt. Jag löpte mycket och lyckades hålla en hyfsat bra kost och jag lovar att ni kommer märka skillnad. Jag blev positivt överaskad. Men sen blev det höst och kallt och jag gömde mig inne i lägenheten igen. Så nu är jag lite full i f*n på att jag ska ge det ett försök till, ett ordentligt sådant den här gången.

Lite styrkeövningar på det för att forma till kroppen och ni är redo för beachen girls =) Ge inte upp hörrni, ladda med massa bra musik, eller varför inte hitta en löparkompis så ni kan peppa varandra lite?

Det ända jag verkligen vill att du inskaffar dig innan du börjar löpa är ett par ordentligt bra skor som passar just dina fötter. Jag jobbar ju intersport som ni säkert vet och fick skäll av mina arbetskamrater när jag sa till dom att jag sprang i ett par begagnade löpardojor jag fått av en kompis, haha. Det va tydligen ett big No No. Så nu väntar jag ivrigt på att mina nya löparskor ska komma, sen blir det full fart.

Let´s do this together =) okay ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0