You go girl!

Kommer ni ihåg att jag skrev för nån vecka sen hur viktigt det är att ha ett mål med sin träning. Tänkte komma in lite på det nu igen. Som jag har sagt förut så är det viktigt att du har ett mål som du vet att du förr eller senare kommer nå. Annars kommer det kännas omöjligt o då ger man lätt upp istället. Ditt mål kan tex vara att kunna göra 10 armhävningar? Börja då med att göra så många du bara orkar, kanske slutar på 4, 5 st? försök då att orka minst en armhävning till nästa gång du tränar. Öka hela tiden antalet sakta men säkert. Helt plötsligt kan du göra 6, 7 st och innan du vet ordet av så gör du 10 st utan problem. Nu har du nått ditt första mål, ge en stor elogé till dig själv och bestäm sedan ditt nästa mål. Kanske satsa på 20 armhävningar? Det jag vill komma till är att inte nöja dig med lika många varje gång för då kommer du inte framåt. Ska du satsa på att kunna springa 3 km så kan du inte stanna efter 2 km varje gång för då står du kvar på ruta ett fortfarande, öka, även om det bara är 200 meter så är det iallafall ett steg i rätt riktning.

Och en annan super viktig grej: Jämför dig inte med andra. Jag vet själv hur svårt det är. Man känner sig piss dålig ibland. Försök vända på tanken och tänk istället att du ockskå ska bli lika stark som henne, om inte bättre. Tryck inte ner dig själv! Du tränar för din skull och ingen annans =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0