Beröm dig själv!

Oj oj oj vad många läsare jag har helt plötsligt? Super kul! Komentera gärna lite också så jag vet vad ni tycker o tänker. Lite träningsvärk denna morgon efter ett så kallat "Hitler pass" på dansen. Våran danslärare kunde inte komma så vi hade en annan tjej som hoppade in och körde fys med oss i 1 1/2 timme. Jag va helt slut ska jag påpeka. Yr o spyfärdig. Så skulle jag behöva träna flera dagar i veckan. När jag tränar själv så pushar jag mig aldrig så långt. Det finns mer krafter än vad man tror. Därför är det lättare om man tränar flera stycken, då kan man pusha varandra lite extra o inte ge upp lika lätt.

Ett tips om du tränar hemma, träna tills du bokstavligen stupar (våran danslärare nämnde att om du spyr så finns det ca 30% av krafterna kvar, så inga ursäkter) När du tränat klart ta på dig en tjock mys tröja,  släck lampan, sätt på en lugn låt och lägg dig på golvet o bara blunda. Slappna av i varenda muskel och beröm dig själv över hur duktig du nyss  har varit. Funkar att ligga ner på mattan på gymmet också. Det viktiga är att slappna av och att ge dig själv en stor elogé för att du kämpat så bra.

Här han ni en super bra avslappningslåt: Ane Brun - True Colors


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0