Lunchdax...

Så här ser dagens lunch ut för min del. Fullkornsris med kycklingryta, gurka, bönor, fetaost och lite nötter. Jag måste erkänna att alla grönsaker inte är uppätna än. Jag börjar ju självklart med riset o kycklingen o sen sitter jag mot slutet o försöker tvinga i mig alla dessa nyttigheter. Det är ett stort steg att dom överhuvudtaget finns på min tallrik ska ni veta.

Jag kan omöjligt gå från att äta onyttigt till att helt o hållet ändra kost. Jag tror inte på massa dieter o snabba bantningsmetoder. Visst det funkar för stunden men sen då? när man ska börja äta "vanlig" mat igen. Då går du upp alla kilo du nyss tappat. Nej, det gäller att försöka ändra lite i taget för att det ska funka. Du måste hitta ett sätt som funkar för just dig och som du kommer kunna fortsätta med. Börja med att byta ut pastan mot fullkorn, byt vitt bröd mot hårt bröd osv. Det kommer inte hålla annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0