Sport bh

Jag fick med mig en ny sportbh hem från jobbet idag. Vi hade en "Clinic" som det så fint kallas på sportbhar för nån vecka sen (typ ett möte om dom nya modellerna som kommer in till butik) Då fick vi som va där prova ut en modell som vi nu har fått. Jag tänkte testa min på torsdag för imorrn hinner jag inte med nån träning. Vi fick även massa info om hur en sportbh fungerar och hur den ska sitta. Man ska tydligen byta ut sin sportbh 2 gånger per år eftersom den tappar formen, så jag ligger typ 4 sportbhar efter så det va ju tur att jag fick en ny =) 

Det finns sportbhar som är gjorda för medelintensiv träning, så som yoga, gym och promenader o sen finns det sportbhar till högintevsiv träning som löpning, zumba m.m. Så välj sportbh efter vilken typ av träning du håller på med. En sportbh ska sitta så tight som möjligt utan att skära in någonstans. Den ska vara svår att komma i och ur. En annan sak som nämdes på mötet är att brösten rör sig 10-20 cm när du tränar aktivt så se till att ha en riktigt bra sportbh för formen kommer inte tillbaka.

Den svarta högst upp i mitten är den jag fick, o nu gick jag helt o hållet på funktion och ingenting på utseende så jag hoppas den är lika super som dom säger. Återkommer med info när det är testad! Men jag lovar att det är värt att lägga en extra slant på en riktigt bra sportbh.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0