Motivation

Precis vad jag har haft svårt med den senaste tiden. Mycket snack men lite verkstad. Jag tänkte att vi ska försöka hjälpa varandra. Jag vet att det finns fler som väljer soffan framför en löprunda. Eller har jag fel?

Sitter o kollar mitt schema inför sommaren och inser att jag kommer jobba väldigt mycket, så om jag inte planerar in min träning är jag ganska körd. Jag vill att ni gör detsamma, så ta fram era almanackor och planera in träningen för den kommande veckan. Bestäm gärna redan nu exakt vad du ska göra? Promenera, springa, åka till gymmet m.m. Det kommer bli betydligt lättare och du är mentalt förberedd på när och vad du ska göra.

Hur mycket och hur ofta du ska träna är helt upp till dig och beror på vad du har för mål med din träning. Men 3-4 dagar i veckan tycker jag absolut att man hinner med, om inte mer.  Se till att ta vara på den tid på dygnet då du har lättast för att träna. Själv tycker jag det är lättare att träna på morgonen, speciellt nu på sommaren. Så varför inte gå upp en timme tidigare på morgonen och ta en löprunda? 

Glöm inte bort att det är minst lika viktigt att du planera in vilodagar där du behöver göra absolut ingenting!  Då kan du ligga på soffan utan att behöva ha dåligt samvete.

Så här ser min vecka ut =) hur går det för er?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0