BungyPump

Godmorgon alla underbara läsare =) hoppas ni sovit gott. Ni vet väl hur viktigt det är med sömnen så att kroppen får tid att återhämta sig. 6-8 timmar rekomenderas att en vuxen människa ska sova per natt. Vissa behöver mer och vissa behöver mindre. Lite onödigt fakta sådär på morgonkvisten. Men jag tänkte faktiskt tipsa er om nåt helt annat denna morgon.

Jag skrev ju sist ett inlägg om löpning men nu till alla er som inte alls gillar att löpa utan hellre tar en lång promenad istället. Då tycker jag (om ni inte redan gjort det) att ni ska testa att gå med stavar. Jag har länge tyckt att det är lite pensionärsvarning på stavgång men jag har nu ändrat uppfattning helt. På jobbet säljer vi som smör av dessa nya "BungyPump" stavar. Träningsstavarna från BungyPump är unika eftersom de har en inbyggd fjädring med 4 eller 6 kilos motstånd. Motståndet gör att du får ut mycket mer av träningspasset än med vanliga gåstavar. Du får starkare kropp, högre kaloriförbrukning och bättre flås. Du får upp till 60% högre förbränning jämfört med en vanlig promenad och du aktiverar 90% av musklerna i din kropp. Vill du få ut lite mer av dina vanliga promenader så är det absolut en välspenderad slant =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0